אין יותר מועדונים: איך להתמודד עם משבר כלכלי בעסק בעקבות הקורונה?

מתוך אלפי בעלי העסקים והעובדים העצמאיים בישראל שנפגעו ממשבר הקורונה שהשבית את העולם בסוף 2019, בעלי הפאבים והמועדונים מדורגים בלי שום ספק במקום גבוה ברשימה של בעלי העסקים שנפגעו הכי הרבה. הימים הארוכים בהם אנשים לא יכלו לצאת מהבית, הביאו לכך שהיקף העבודה ירד בצורה משמעותית, מה שהביא לפגיעה אנושה בענף כולו. יותר מכך, בניגוד לענף המסעדות, שם יכלו לפחות חלק מהעסקים לעבור למשלוחים, הפאבים והמועדונים פחות או יותר שותקו לחלוטין שכן הם מבוססים אך ורק על הגעה של אנשים למקום. האם זהו הסוף של העסקים האלו? ובכן, זה לא חייב להיות כי ישנן דרכים טובות ויצירתיות להתמודד איתו, אותן כבר מיישמים בעלים של פאבים ומועדונים שבהחלט אפשר ללמוד מהם. בואו נדבר על כמה דרכים טובות להתמודדות עם המשבר.

ייעוץ פיננסי

משבר הקורונה הוא בעבור עסקים הוא במהותו משבר כלכלי עמוק. בעלי עסקים רבים הרגילים להתנהל בקלות בשגרה עם הכסף, מוצאים את עצמם פתאום אובדי עצות לחלוטין. הדרך הטובה ביותר להבין איפה אנו עומדים מהבחינה הזאת היא בהתייעצות עם המומחים. עם ייעוץ פיננסי נכון, ניתן לקבל את הפרספקטיבה המלאה על המצב העסק אחרי משבר הקורונה – היכן הוא נפגע בצורה הקשה ביותר, איזה מהלכים חיוניים לבצע על מנת לשקם אותו, איפה כדאי דווקא עכשיו להשקיע יותר מאמץ ומשאבים והיכן דווקא חשוב במיוחד עכשיו לקצץ. נכון שאתם כבעלי פאבים ומועדונים מורגלים בניהול פיננסי, אבל חשוב לזכור שזאת תקופה שונה ועל מנת לצלוח אותה כמו שצריך אין מנוס מלקבל זווית ממי שעוסקים במקצוע. 

מבצעים והנחות

אולי חלקכם תרימו גבה ותחשבו שזה לא זמן אידיאלי לתת מבצעים והנחות, אבל שתדעו שזה בדיוק הזמן. למה? כי עכשיו אנשים הכי צמאים לזה, תרתי משמע. אנשים נשארו ספונים בבתים שלהם במשך ימים ארוכים בכל תקופת משבר הקורונה ועכשיו הם רק מחפשים לאן אפשר לצאת, לשתות ולאכול ופשוט לנקות את הראש. אם תתנו להם סיבות טובות להגיע דווקא אליכם, אתם צפויים להגדיל את קהל הלקוחות בצורה מהירה ולכסות על כל ההפסדים מהתקופה האחרונה. 

פרסום וקידום

גם אם המקום שלכם שקק חיים לפני משבר הקורונה, אל תיקחו את כמובן מאליו שאנשים עדיין זוכרים אותו ככזה. המשבר הזה שינה לכל אחד בעולם את הפרספקטיבה בצורה מסוימת ויש מצב שהלקוחות שלכם אפילו שכחו כבר מה הם כל כך אוהבים במקום שלכם והתפקיד שלכם הוא להזכיר להם. חשוב לדאוג לקידום ממומן ברשתות, לתמונות אווירה שמשדרות עסקים כרגיל ומראות שהעסק עודנו חי ובועט ואם אפשר גם לפרסומים מחוץ לאינטרנט. אתם ודאי יודעים שהדרך היחידה להתאושש היא באמצעות עוד עבודה ועדיף שכמה שיותר ממנה, לכן תזכירו לכולם בדיוק כמה כיף אצלכם!

נגישות